مرتفع ترین استخر جهان در سنگاپور

استخر بی نهایت

پارک آسمانی سندز تفرجگاه ساحلی خلیج سنگاپور یکی از شگفت انگیزترین محوطه های تفریحی دنیاست، که در ارتفاع ۲۰۰ متری و بر بام سه برج ۵۵ طبقه هتل مارینا بی سندز  “Marina Bay Sands Hotel” قرار گرفته است و این سه برج را به هم متصل می کند.

پارک آسمانی سندز که یک شگفتی مهندسی است، به شکل یک کشتی بزرگ، به طول ۳۴۰ متر با گنجایش ۳۹۰۰ نفر و یک استخر بی انتها به طول ۱۵۰ متر، بر بام ۳ آسمانخراش در کنار ساحل زیبای مارینای سنگاپور قرار گرفته است و به عنوان بزرگترین مکان عمومی معلق دنیا شناخته می شود. این شاهکار سازه ای بی نظیر توسط آرشیتکت مشهور موشه سفدی”Moshe Safdie”، طراحی شده است.

این محوطه بازی و سرگرمی منحصر به فرد،که پارک آسمانی لقب گرفته به مساحت ۱۲۴۰۰ متر مربع، دارای ۲۵۰ نوع مختلف درخت و ۶۵۰ نوع گیاه زینتی می باشد.

مرتفعترین استخر جهان

مساحت این پارک برابر با مساحت سه زمین فوتبال است و ۴.۵ هواپیمای جمبو جت “۳۸۰” پشت سرهم روی آن قرار می‌گیرند. سطح بیشتر این پارک توسط یک استخر ۱۵۰۲۶ فوت مربعی “بی انتها” اشغال شده است. همچنین دراین پارک آسمانی، جکوزی‌هایی با چشم انداز شهر، مسیرهای پیاده روی، عرشه رصد ۳۶۰ درجه شهر، یک سالن کلوپ اجرایی، رستوران “Sky on 57” و رستوران و لمکده  وجود دارد، که در طبقات مختلف این کشتی سه طبقه، به ارائه خدمات می‌پردازند.

این فضاها علاوه بر دسترسی از طریق آسانسورهای طبقات ۵۵ تا ۵۸ هتل، از طریق پلکانهای روباز تراس‌های کشتی قابل دسترسی هستند.

استخر این پارک، بزرگترین و شگفت انگیزترین استخر روباز جهان در چنین ارتفاعی می‌باشد و نمای شهر به زیباترین حالت در حال شنا در این استخر قابل مشاهده است. طول این استخر ۱۵۰متر است و همانطور که در تصاویر می بینید، دارای لبه نیست، گویی تا افق ادامه یافته است، به همین دلیل به ”استخر بین انتها “Infinity pool” معروف است. در واقع لبه استخر به گونه ای طراحی شده است،که آب از آن بیرون می ریزد و تأثیر پنهان کننده و ناپدیدکننده ای به لبه می دهد. نکته جالب اینجاست که با اینکه استخر در ارتفاع بالایی قرار گرفته اما اطراف آن هیچ حفاظ و دیواری وجود ندارد ولی اگر کسی از بالای آن سقوط کند اتفاقی برایش نمی افتد؛ چرا که به داخل حوضچه  آبی می افتد که دور تا دور استخر ساخته شده وعلاوه بر نقش ایمنی، نقش پمپ کردن آب را نیز دارد؛ آبی که از کناره های استخر به پایین می ریزد و دوباره به داخل استخر برگردانده می شود.

شرکت ساینا تصفیه آریا با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات استخر از جمله:فیلتر استخر،پمپ استخر،تجهیزات تصفیه استخر،لوازم ضدعفونی کننده استخر،کلرزن،جارو استخر و سایر لوازم استخر آماده ارائه خدمات می باشد.

منبع مطلب:www.digipoolmarket.com